اگه می تونی تکرار کن

اگـه میتـونـی بـگو ! (تـکرار جـملات سخـت)

jok


آیا تا به حال در جمع دوستان یا خانواده شما شخصی بوده که با گفتن یه جمله سخت شما رو تشویق به تکرار اون جمله کرده باشه؟ آیا تا به حال ضایع شده اید!؟ دیگر نگران نباشید! ما برای شما برنامه تلافی ویژه ای داریم مجموعه ای از جملات تکرار نشدنی براتون جمع آوری کردیم که شما را به جنگ با آنها تشویق میکند با ما همراه باشید در تکرار تکراری جملات سخت تکراری !


۵ بار سریع بگو : 
سه دزد رفتن به بز دزدی ُ یه دزد یه بز دزدید ُ یه دزد دو بز دزدید

۵ بار بگو : دستم در دبه بود دبه درش دستم بود !

۳ بار بگو : ﯾﻪ ﯾﻮﯾﻮﯼِ ﯾﻪ ﯾﻮﺭﻭﯾﯽ

۵ بار بگو : لای رولت رنده ی لیمو رفته

این جمله رو اگه ۲ بار هم بتونی بگی هنر کردی : چه ژست زشتی

ادامه نوشته

هنرمندخلاق

Victor Nunes یک هنرمند خلاق است که با استفاده از اشیاي روزمره آثار هنری جالبی خلق کرده است. او با در کنار هم قرار دادن این اشیاء و کشیدن چند خط کوچک و ساده نقاشی های جالب و زیبایی بوجود آورده است.

 

 

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

گروه سرگرمی روزنه

 

گروه سرگرمی روزنه

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

گروه سرگرمی روزنه

 

گروه سرگرمی روزنه

 

گروه سرگرمی روزنه

ادامه نوشته

دعا

                           

موفقیت تمامی دانش آموزان  

بخصوص دانش آموزان عزیز خودم

رادرامتحانات

 ازخداوند منان خواستارم

 انشاءالله به فضل الهی وبا تلاش وپشتکار وهمت

 این ایام را پیروز وسربلند پشت سربگذارید

ونیز درتمام زندگی سرافراز باشید.

 


آرایه های ادبی


آموزش آرایه های ادبی به طور کامل

« آرايه هاي ادبي »

                                               الف ) بديع                                 ب ) بيان

   الف ) بديع علمي است كه به باز شناسي آرايه هاي لفظي و معنوي مي پردازد .

بديع بر دو نوع است : 1- آرايه هاي لفظي               2- آرايه هاي معنوي

آرايه هاي لفظي : يعني زيبايي كلام كه با لفظ انجام مي شود .

آرايه هاي لفظي عبارتنداز : واج آرايي ، سجع ، ترصيع ، جناس ، قلب ، ملمع .

واج آرايي ( نغمه ي حروف ) : تكرار يك واج ( صامت يا مصوت ) است ، در كلمه هاي يك مصراع يا يك بيت يا عبارت نثر به گونه اي كه كلام را آهنگين مي كند و آفريننده ي موسيقي دروني باشد و بر تاثير سخن بيافزايد اين تكرار آگاهانه ي واج ها را « واج آرايي » گويند .

مثال :          خيزيد و خز آريد كه هنگام خزان است       باد خنـك از جـانب خـارزم وزان اسـت

توضيح :  در اين بيت تكرار واج « خ » و « ز » باعث ايجاد موسيقي دروني شده است .

توجه : در زبان فارسي بيست و نه واج داريم / ( بيست و سه صامت و شش مصوت ) 

صامت ها همان حروف الفباي فارسي هستند و مصوت ها « ـــ » و « ا » ، « ي » ، « و » مي باشند .

 

ادامه نوشته

لوستربا لیوان یک بار مصرف(کاردستی )

لوستربا لیوان یک بار مصرف(کاردستی ) 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان هاوسایل لازم:لیوان یک بار مصرفچسب حرارتیمنگنهلامپ و سیم برق ، واشر بزرگ فلزی ، بست های فلزیتیغ برششیوه ی ساخت :گام اول : سه عدد لیوان را روی هم قرار دهید ولبه هاو کناره های ته لیوان را به وسیله ی منگنه به هم متصل کنید . تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/230.jpgتصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/138.jpg گام دوم : بافت یا چسباندن لیوان ها از لبه ادامه داده تا یک نیم کره مانندتصویر به دست آید و کار را به همین صورت ادامه دهید تا یک کره کامل به وجودآید دقت داشته باشید که ته لیوان و لبه ها را طوری منگنه کنید که لیوان ها پاره نشوند و شکل کروی خود را حفظ کنند و تا جایی ادامه دهید که فقط یک لیوان مابین آن باز بماند . تصاویر زیر مراحل تکمیل شدن کره را گام به گام به شما نشان می دهد .
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/325-320x269.jpg
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/419-320x235.jpg
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/511-320x295.jpg
گام سوم : برای قرار دادن لامپ در ته لیوان باید واشربزرگ در آن جا قرار دهید برای این کار درفش یا یک وسیله ی فلزی نوک باریک را ابتداحرارت داده تا گرم شود و سپس با احتیاط ته لیوان را سوراخ کنید . آن گاه واشر بزرگ فلزی روی آن قرار دهید مراقب انگشتانتان باشید تا آسیب نبیند و نیز لیوان را نسوزاند .
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/86-320x267.jpg
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/95-320x312.jpg
گام چهارم: سیمی که به یک هُلدر وصل باشد را یا از مغازه های الکتریکی تهیه کنید یا از والدینتان بخواهید تا آن را برای شما درست کنند . تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/102-320x145.jpgسر سیم را که در حال حاضر دوشاخه ندارد از ته لیوان رد کنید طوری که هُلدر از ته لیوان آویزان بماند . سپس یک واشر فلزی وسط آن قرار دهید و سیم را گره بزنید و لامپ کم مصرف را درون هلدر بپیچید .
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/1110.jpg
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/1210.jpg
تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/139.jpg تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/142-121x320.jpg تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/181.jpgگام پنجم : لیوان را در جای خود که در لوستر باز گذاشته بودید قرار دهید طوری که لامپ درون لوستر قرار گیرد . توجه داشته باشید بزرگی لوستر باید به اندازه ای باشد که لامپ درون لوستر آزادنه قرار گیرد و به بدنه های آن اصابت نکند ؛زیرا لامپ در اثر روشن شدن خود به خود حرارت تولید می کند و چون لیوان ها از جنس پلاستیک هستند خطر ناک است . حتما از لامپ کم مصرف که حرارت کم تری تولید می کند استفاده کنید . دوطرف لیوان را با واشر و بست فلزی محکم کنید و سیم لوستر را با کمک والدین خود به سیم اصلی لامپ اتاقتان وصل نمایید . از تماشای نورهای متصاعد شده ازکاردستی خود لذت ببرید . تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/152-320x280.jpg تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/162-320x230.jpg تصویر: http://www.nojavanha.com/media/2013/06/171-320x298.jpg منبع وبلاگ نوجوان ها

خدایا دوستت دارم


خدایا دوستت دارم

نگاهم رو به سمتِ تو ؛ شبم آیینه ی ماهه
دارم نزدیکتر میشم ؛ یکم تا آسمون راهه

به دستای نیازِ من ؛ نگاهی کن ازون بالا
من این آرامشه محضو ؛ به تو مدیونم این روزا
 
تو دیدی من خطا کردم ؛ دلم گُم شد دعا کردم
کمک کن تا نفس مونده ؛ به آغوشه تو برگردم

تو حتی از خودم بهتر ؛ غریبی هامو میشناسی
نمیخوام چترِ دنیارو ؛ که تو بارونِ احساسی

خدایا دوستت دارم ؛ واسه هرچی که بخشیدی
همیشه این تو هستی که ؛ ازم حالم رو پرسیدی

بازم چشمامو می بندم ؛ که خوبی هاتو بشمارم
نمیتونم ! فقط میگم : خدایا دوستت دارم . . .


موضوع انشا برای پایه ششم

۱- موضوعات توصیفی مثل :درخت را توصیف کنیدیا...

۲- مناسبت های روز مثل :روز ولادت پیامبراکرم(ص) یا بزرگداشت فردوسی

۳- خاطره نویسی

۴- فایده نویسی مثل فایده باران ،برق و...

۵-می خواهید در آیندهچه کاره شوید.

۶- خلاصه نویسی(خلاصه ی یک کتاب، سریال)

۷- نامه نویسی(نامه ای به دوست ،پدر یاحتی اشیا)

۸- جان بخشی (سخن گفتن با زبان اشیا یا از زبان آن ها مثل من یک خودکارهستم و...)

۹- نظر خواهی مثل :نظر شما درباره ی نیمکت های این کلاس یا... چیست؟

۱۰- جمله های ناتمام مثل : باران تازه بند آمده بودوجنگل،سر سبز وشاداب شده بود و...

۱۱- گزارش نویسی مثل : گزارش باز دید از یک کارخانه قند... یا اردوگاه

۱۲- نوشته های تخیلی مثل :با زیر دریایی خود در اعماق دریا حرکت می کردم ناگهان ...

۱۳- زندگی شخصیت های دینی یا ملی یا ...

۱۴- شرح وظایف: وظیفه پلیس... یا ...

۱۵- قدر دانی از اطرافیان مثل: چگونه از پدر یا معلم و...خودقدر دانی کنیم و...

۱۶-نقد ونظر مثل دوست داریدمعلمتان چگونه باشید...

۱۷- نوشتن با کلمات داده شده مثل:موج- دریا-تشنگی-

۱۸- چرا؟(مثل:چرا به مدرسه می آییم،چرا...)

۱۹- ارائه ی یکداستان ناتمام در کلاس وادامه آناز سوی دانش آموزان

۲۰- توضیح وتشریح ضرب المثل ها

۲۱- نوشتن از روی تصاویر

۲۲- چه آرزوهایی دارید؟

۲۳- انتظارخود از دیگران مثل(انتظار از دوست ،مادر ،معلم،همسایه و...)

۲۴- شرح یک واقعه (مثل سیل،تصادف،یا...)

۲۵- احساس خود از دیدن...

۲۶- از چه چیز هایی بیش تر نارحت می شوید؟ چرا؟

۲۷- داستانی در کلاس بخوانید وبخواهیدباز نویسی کنند.

۲۸- داستانی در کلاس بخوانید وسوالی را مطرح کنیدتا به آن پاسخ دهند.

جملات تشویقی دانش آموزان ابتدایی


باسمه تعالی
خوشبخت کسی است که به یکی از دو چیز دسترسی دارد.یا کتاب های خوب یا دوستانی که اهل کتابند.(ویکتور هوگو)).ایجاد انگیزه" آن چیزی است که به ما انرژ‍ی می دهد و فعالیت های ما را هدایت می کند.انگیزه به ما کمک می کند "برخی حقایق جالب درباره رفتار و یادگیری را درک کنیم .روشهایی که آموزگار می تواند به کمک آن ها در حین تدریس" در فراگیران خود ایجاد انگیزه کند فراوانند از جمله او می تواند:
• از تشویق کلامی و نوشتاری استفاده کند.
• در آزمون ها و نمره دادن ها به دقت قضاوت کند.
• گاهی اوقات کارهای غیر منتظره انجام دهد.مثلا اگر دانش آموزان در مورد مشکل یادگیری خود صحبت کردند" او هم در مورد مشکل یادگیری خود و چگونگی رفع آن صحبت کند.
• اشتهای یادگیری دانش آموزان را تحریک کند. مثلا پیش از آنکه دانش آموزان برای یادگیری تلاش کنند نمونه کوچکی از پاداش را به آن ها عرضه کند.مثلا کتاب یا متنی را چنان بخواند که بدانند لذت خواندن چیست.
• در مثال ها" از موارد آشنا و مانوس استفاده کند.
• در صورت امکان" از شبیه سازی و بازی های آموزشی استفاده کند. 

 


جــمـلات مخـتـلف بـرای تشویق 

 جملات شادی آفرین:

 
• 
از خط زیبایت لذت بردم
• 
از دقت تو در نوشته هایت سپاسگزارم.
• 
از نوشته هایت پیداست که نظم داری.
• 
بسیار خوش خط نوشته ای.
• 
چه خط زیبایی "آفرین.
• 
خط زیبایت باعث شادی من شد.
• 
زیبا نویسی تو قابل تحسین است.
• 
خط کشی های صفحات دفترت "نوشته هایت رازیبا تر کرده است.  

 

 جملات پرورشی

آفرین به شما که به مسایل دینی اهمیت می دهید.
• 
احترام به والدین از خصوصیات خوب شماست.
• 
پاداش مهربانیت نزد خداست.
• 
فرزندم اگر می خواهی با خدا صحبت کنی قرآن بخوان.
• 
دخترم "تلاش تو در حفظ حجاب قابل تقدیر است

 جملاتv تشویقی
• 
آفرین بر همت و پشتکار شما. آفرین بر این سلیقه.
• 
عزیزم" گل کاشتی مرحبا بر" امید فردا.
• 
مرحبا به سعی و کوشش تو. مرحبا بر فرشته کوچک.
• 
آفرین بر دانشمند کوچک ستاره تابانم آفرین.

 
جملاتv حرکت آفرین 
• 
از این که کوشش می کنی خوش حالم. از پیشرفتی که کرده ای شادم.
• 
با تلاش خود شادم کردی. پیشرفت تو به خاطر تلاش توست.
• 
تلاشت مرا امیدوار کرد. تلاشت بسیار با ارزش است.
• 
به امید شاهد موفقیت های بیشتر. هزار آفرین که نمره ات به .......رسیده استهر کس کار نیکی انجام دهد"ده برابر آن پاداش به او خواهند داد. سوره انعام آیه160
خدایا تو معلمی" معلمی که با همه ی معلم های دنیا فرق دارد" معلمی که دنبال بهانه می گردد تا جایزه بدهد و همیشه جایزه اش بیشتر از کاری است که کرده اند.خدایا کمکم کن تا ستاره های دفترم هر روز زیادتر شود.خدایا به خاطر ستاره هایی که تابه حال به من داده ای ممنونم.


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم

پاورپوینت سفر به اعماق زمین

پاورپوینت سفر به اعماق زمین

طنز